Az Ikarus a földkerekség legnagyobb autóbuszgyára volt. Miután elment mellettük a világ, eltűntek a megrendelők, a cégvezetés sokféleképp próbált kiutat találni. A kétezres évek elején francia licensz alapján még terepjárók gyártásával is megpróbálkoztak.

Az Auverland-Sovamag kis francia manufaktúra volt, az ötvenes évektől kezdve gyártott terepjárókat. Autóiknak nem volt rossz híre, abban a kategóriában jegyezték őket, amit ma már a kis japán terepjárók uralnak. Komoly megrendelőjük a francia hadsereg mellett az Idegenlégió volt, náluk tán máig is fut néhány Auverland. A3 nevű modelljüket a kilencvenes évek elején, elsősorban katonai célokra fejlesztették ki, majd anyagi nehézségeik miatt árulni kezdték a licenszét. Hazánkban először a Rába került képbe, utána a Csepellel tárgyaltak, ahol a Volvo Laplanderek összeszerelése révén már volt terepjárós tapasztalat. A "szigetországi" autógyár azonban csődbe ment a megállapodás megkötése előtt. Ezután került képbe az Ikarus.

Egyszerű vonalú műanyag karosszéria